Hoe is het met je goede voornemens?
Het is inmiddels 7 januari 2019 en veel goede voornemens zijn al gesneuveld.
Helaas zijn de meeste goede voornemens slechts van korte duur.

Uit onderzoek blijkt dat 63 procent van de mensen met goede voornemens er al snel, lees binnen 1 week, de brui aangeeft.
Zo’n 43 procent onder hen houdt het bijna één maand vol.
Kijken we op iets langere termijn, dan haalt ruim 80 procent het einde van drie maanden niet.

Waarom is dit?

Goede voornemens heeft vaak alles te maken met een verandering van je (gewoonte-)gedrag, en dit is niet makkelijk. Zeker als je dit helemaal alleen wilt doen. Om nieuw gedrag eigen te maken, moet je volhouden en wij mensen kiezen meestal liever voor de korte-termijn plezier (nu een taartje eten) dan voor de lange termijn plezier (een slank lichaam).

Gelukkig kan het wel! Met de juiste input en ondersteuning is het zeker ook voor jou mogelijk om in 2019 je doelen te behalen.

Hoe zorg je ervoor dat je toch succesvol wordt in het behalen van je doelen?

  1. FOCUS

    Stel slechts één doel voor jezelf waarbij gedragsverandering nodig is. Om je doel/voornemen te kunnen behalen is het essentieel dat je focus hebt. Dat je goed weet waar je op gericht wilt zijn en zo min mogelijk wordt afgeleid. Kies dus het allerbelangrijkste doel uit waar jij je de komende tijd op gaat focussen.

  2. MOTIVATIE

    Weet precies wat je wilt veranderen, maar zorg er vooral ook voor dat dit iets is wat je echt vanuit je hart wilt bereiken. Datgene wat je wilt veranderen moet echt iets zijn wat jij super belangrijk vindt. Dit is namelijk je interne motivatie. Ontbreekt deze motivatie dan is je voornemen sowieso gedoemd om te mislukken.

  3. KLEINE STAPJES

    Deel jouw grote doel/voornemen op in haalbare kleinere doelen. Maak een stappenplan wat je per week haalbaar kunt bereiken.

    Iedere dag kleine stapjes zetten zorgt uiteindelijk voor een reuzenstap. Dat verschil wat jij wilt bereiken in jouw leven.

    Omschrijf jouw stappen als concrete acties, zodat je precies weet wat je moet doen. Dus niet ik wil komende week 1 kilo afvallen, maar liever: Ik eet deze week niet meer dan 1000 kcal. per dag en ik beweeg/sport deze week op maandag, woensdag en vrijdag minimaal 1 uur. Maak het uitdagend maar wel realistisch.

  4. VERANTWOORDELIJK

    Zorg dat je jezelf verantwoordelijk voelt voor het resultaat dat je jezelf ten doel stelt. Wees je bewust dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen gedrag, je bent DUS verantwoordelijk of het wel of niet lukt. Zorg ervoor dat je dit voelt en bepaal een streefdatum wanneer je jouw doel bereikt moet hebben. Vertel het aan zoveel mogelijk mensen over je goede voornemen, zodat je zelf ook naar anderen toe verantwoordelijk voelt om vol te houden. Hoe meer jij je verantwoordelijk voelt, hoe groter de kans dat je dit ook echt probeert vol te houden.

  5. ONDERSTEUNING

    Zorg ervoor dat je niet alleen bent, want dan is het te makkelijk om het bijltje erbij neer te gooien. Zorg voor ondersteuning in de vorm van een coach, een buddy, een groep gelijkgestemden. Mensen die je ondersteunen als het even tegenzit. Maar ook die je motiveren en inspireren om niet aan je korte termijn plezier toe te geven, maar vol te houden. Het lange termijn plezier na te streven. Weet ook goed wat je moeilijke momenten zijn en herken het gevoel wat dit bij je oproept. Als je dit herkent kun je je zelf er beter tegen wapenen. Zorg voor nieuwe kennis die je helpt om je doelen makkelijker en beter vol te houden.

Tenslotte wil ik je graag meegeven dat je van harte welkom bent in mijn groep van mensen die serieus hun doelen willen behalen. Door deelname aan mijn FOCUS-programma word je onderdeel van deze groep en vergroot je jouw kans enorm in het ook ECHT behalen van je doelen.

Gedurende een half jaar begeleid ik met je wekelijkse tips en oefeningen om focus te krijgen en effectief meer te bereiken in minder tijd. Ik ga je motiveren en inspireren om te doen wat jij zou moeten doen. Datgene waar jij vanuit je hart naar verlangt. Zodat je gaat doen wat je wilt doen, je doelen gaat bereiken en persoonlijke groei realiseert. Tijdelijk een half jaar begeleiding voor de uniek lage prijs van € 67,=!

Veel succes en graag tot ziens in mijn FOCUS programma.

Klik hier voor info en deelname.

ANTOINETTE NUNES

Antoinette Nunes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *